Latvian mayor has criticized the restriction of broadcasting of Russian TV

Latvian mayor has criticized the restriction of broadcasting of Russian TV
    Latvian mayor has criticized the restriction of broadcasting of Russian TV
    Latvia's ruling politicians, who are trying to limit the broadcasting of Russian TV channels on the territory of the country, repeat the practice of the Soviet times when the voices of Voice of America and Radio Liberty were silenced, Ventspils Mayor Aivar Lembergs said at a press conference on Friday.

    Earlier, a number of Latvian politicians announced the need to limit the broadcasting of Russian TV channels to the republic. In Latvia, whose population is 2 million people, about 40% of Russian speakers live. In the republic the most popular are Russian TV channels.

    "All the time they shout that one channel must be shut down, then another." I remember the Soviet time, when the special services jammed the Voice of America radio from Washington and Radio Liberty from Britain. "Now the West was frightened by some Russian TV channels and, like the Soviet Union, they are fighting against the Russians, who are they afraid of? Well, you can prove that you have the truth, because democracy is freedom, now they have simply changed places, "Lembergs said.

    Is it possible to convince someone to shut something, the politician is perplexed. "I myself listened to the" Voice of America "from Washington and" Free Europe "listened to it, there were hindrances, sometimes it was well audible, sometimes not .If the channels are closed, they will want to listen and look even more," Lembergs believes.

    The authorities of the Baltic countries are constantly trying to obstruct the work of Russian media. So, from Lithuania they sent the film crew of the correspondent of VGTRK Pavel Zarubin. In October 2015, the authorities of Estonia detained the crew of the VGTRK correspondent Nikolai Vasilyev at the Koidula checkpoint. The Ministry of Foreign Affairs of Lithuania in April 2014 refused to accredit the RIA Novosti correspondent Irina Pavlova without explaining the reasons.

    In addition, the Lithuanian Broadcasting Commission decided to limit the broadcasting of the Russian RTR-Planeta channel, registered in Sweden, for one year. The reason for the ban, according to the commission, was "incessant violations of the EU directive on audiovisualization of media services and the law of Lithuania on informing the public."

    In connection with these cases, the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation announced the obvious signs of a coordinated line of the Baltic countries. Cases with media harassment in the Baltic countries, the Foreign Ministry noted, "clearly demonstrate what in practice there are demagogic statements about the adherence of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech."
    Wael Elyamani
    @Posted by
    writer and blogger, founder of CTV Egypt News .

    Post a Comment